Monday, February 7, 2011

Tersentak

Alhamdulillah..
Semua ahlul beit(ahli rumah) ku sudah tiba di Malaysia.Syukur.

Bukit Tursina

Walaupun masing2  pulang dgn haluan masing2,Alhamdulillah tiba juga semua di Malaysia.Selamat.Dan tibalah ahlu beitku yg terakhir semalam..Satu-satuya ahlul beitku yg mengikuti plan  evakuasi ke Jeddah.Begitu juga sahabat2 ku yg lain di ‘’Balai’’..semua selamat tiba semalam.

''.. kesian aku tgk kwn2 kita kat sana..rsa serba salah tinggalkan depa..''

Tersentak seketika tika ber’sembang’ dgn salah seorang dari mereka.
Lost my words for a moment.



Aku terlebih dahulu meninggalkan mereka awal2 lagi di Mesir .Dia pula sedih mengenangkan  nasib2 mereka yg masih berada di Jeddah yg telah selamat dikeluarkn dari Mesir.Ya,aku tau lain perasaannya tiba di Malaysia dan keluar dari Mesir.Aku juga x melalui saat getir selama mana yg mereka merasai.Kadang-kadang rasa bersalah menyelubungi diri,rasa pentingkan diri..tapi cuba memujukkan diri..mudah-mudahan ini untuk kebaikan semua.

Betapa ku mengharapkan usaha membawa pulang mereka yg di Jeddah dipermudahkan dan berada dalam keadaan selamat.Syukran lillah kerana usaha ini berjaya dilaksanakan.

Betapa ku mengharapkan keadaan di Mesir kembali normal.Ya,aku sudah merinduiMesir.Kenapa?Sebb Mesir dah macm rumah kedua ku.Tempat ku menimba ilmu perubatan dari 'mereka' yang bukan calang2 orangnya ,mendalami ilmu agama dari 'mereka2' di sekelilingku(tidak utk mengatakan aku arif berkaitan agama dan ya tak disangkal boleh juga diperolehi di Malaysia,TAPI..lain)..mengenali rapat 'mereka2' yg bersama-samaku.Masih tidak puas duduk di Mesir.





p/s:
*'Balai' nama yg diberi secara rawak utk rumah ,tempat kitorang berkumpul.(5-6 rumah berkumpul dlm satu rumah)..'Balai Rong Seri'..kunOnnyer.:D
**Hampir setiap mlm mimpikan Mesir.'Mereka2' yang lain.Is it mean I miss Egypt badly :/

4 comments:

  1. yg masih di irbid,jordanFebruary 7, 2011 at 9:16 PM

    masih banyak mutiara2 ilmu yg belum sempat dikutip,masih byk pengalaman yg perlu ditimba,xnk ke tempat lain..

    baca ni> http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Pilihanbagipelajarkita/Article/

    ReplyDelete
  2. mar,,,miss u too..miss the moments we spent together..:(

    ReplyDelete